Een rondleiding door de oude stad

Old Town Scottsdale is een unieke plek die iets heeft voor elk type persoon. Het is een charmante mix van authentieke cowboy saloons, eclectische kunstgalerijen, leuke winkels en hippe bars. Afhankelijk van de tijd van het jaar (en de tijd van de dag) kunnen groepen gezinnen, toeristen, winkelend publiek en bar-hoppers worden gezien, genietend van wat Old Scottsdale te bieden heeft. Het beste van alles, Old Town is slechts twee mijl van het Magnuson Hotel Papago Inn. Je kunt er gemakkelijk fietsen of zelfs lopen.

Ik was al verschillende keren in Old Town Scottsdale opgroeien toen ik in de buurt was op bezoek bij mijn grootouders. Ik herinnerde me dat ik ijs bestelde bij de   Sugar Bowl en een foto maken met mijn jongere broer bij het beroemde Cowboy-bord op Main Street. Nu, als 23-jarige afgestudeerde student, was ik klaar om te genieten van het nachtleven van Old Town Scottsdale. Ik had het geluk om mijn goede vriend Marjorie met mij te hebben. We wonen allebei in Portland, OF, maar Marjorie verhuisde in twee weken naar Washington DC om een ​​baan in de volksgezondheid te beginnen. Ik voelde me ongelofelijk gelukkig om een ​​paar zonnige dagen in Arizona met haar door te brengen voordat ze haar nieuwe leven zo ver weg begon.

Het Magnuson Hotel Papago Inn zorgde ervoor dat een chauffeur ons ophaalde op de luchthaven. Juan was vriendelijk en deskundig. De rit kostte ons $ 17. Bel Juan op (480) 233-2813 als je op het vliegveld geen auto wilt huren. Na een wandeling rond het terrein van het hotel (met bewondering voor het zwembad, de enorme vogelkooi en de retro-bar) besloten we om 's avonds rechtdoor naar Old Town Scottsdale te gaan. We waren aangenaam verrast om te horen dat we een gratis trolley van de Papago Inn naar Old Town Scottsdale konden nemen. Binnen enkele minuten waren we op onze bestemming.

Eerst wandelden we naar de Salty Senorita voor smakelijke taco's en krachtige muilezels van Moskou. De laatste keer dat ik in dit etablissement had gegeten, was het al tijdens mijn bezoek aan Scottsdale tijdens de voorjaarsvakantie van de universiteit geweest. De Salty Senorita was midden op de dag volgepakt met aangeschoten en verbrande springbrekers. Nu, op een heldere zondagavond in december waren Marjorie en ik de enige in het restaurant. Tot verbazing van de serveerster hebben we besloten om buiten onder de warmtelamp te zitten. Voor Marjorie en mij was de nacht warm in vergelijking met de vochtige winternachten van de Pacific Northwest.

Na het doornemen van een paar galerijen, bestelden we margaritas in de Old Town Tavern . Marjorie en ik nipten van onze drankjes terwijl we naar de livemuziek luisterden. De band die die avond speelde, behandelde rock- en countryfavorieten terwijl de menigte meezong. De barman zei dat deze taverne beroemd was om zijn cocktails en livemuziek elke avond van de week. De Old Town Tavern, gelegen aan het prachtige openbare park bekend als de Civic Center Mall, was een favoriete ontmoetingsplaats voor zowel inwoners als toeristen. Marjorie en ik voelden ons enigszins misplaatst zonder een paar cowgirl-laarzen en een met juwelen getooide top te versieren.

Terwijl Majorie en ik op stap waren, knuffelde mijn vader in The House Brasserie . Hij zei dat het een chique en gezellig restaurant was in een oud gerenoveerd huis. Er was een uitgebreide wijnkaart, innovatieve cocktails en ultramoderne smaakcombinaties. Papa zat aan de bar en genoot van de kleine borden met de grote smaken.

De volgende dag, na een dag vol evenementen in de Desert Botanical Gardens, de Phoenix Zoo, en de woestijnrotsformatie bekend als de Hole in the Rock, waren we terug in Old Town Scottsdale voor nog een avond drinken en spelen in cowboy land. Deze keer was mijn vader bij ons en met z'n drieën hebben we wat kerstshoppen gedaan. Papa kocht een kokopelli-shirt bij Bichoff's Shades of the West , zodat hij kon opgaan in de andere inwoners van Scottsdale. Marjorie heeft een schattige cactusplant gekocht voor haar moeder. Ik hield van de prachtige cowboylaarzen bij Saba . De eigenaar praatte met ons en legde uit dat Saba al 85 jaar een traditie in Arizona was, terwijl we plezier hadden om de vele laarzen te bewonderen. Als ik klaar ben om mijn eerste paar authentieke westerse cowgirl-laarzen te kopen, kom ik terug naar Old Scottsdale.

Nadat we klaar waren met winkelen, was het tijd om voor het diner een restaurant in de oude stad te kiezen. Als u op zoek bent naar een traditioneel Mexicaans restaurant, is Los Olivos een goede keuze. Los Olivos is eigendom van en wordt gerund door de Corral-familie, die trots is op hun traditie van lekker eten, een warme en vriendelijke sfeer, en van het kunnen bijdragen aan de geschiedenis en het erfgoed van Scottsdale gedurende drie generaties. Mijn vader en neef hebben daar gegeten. Ze zeiden dat het eten goed was en het was redelijk geprijsd.

We kozen voor een trendy restaurant. Na wat zoeken, vonden we Bootleggers Modern American Smokehouse . Dit restaurant staat symbool voor Old Town Scottsdale: het eenvoudige interieur is tegelijkertijd vers en rustiek. Het menu was eenvoudig, maar alles was levendig en smakelijk. Ik heb genoten van mijn maaltijd met ribben, groenten en spruitjes. Mijn neef Erin en mijn grootmoeder (bekend bij alle familieleden en niet-familieleden als "Nanny") hebben ons beiden vergezeld. We hadden een fantastische tijd met eten, drinken en verhalen vertellen over onze domme huisdieren.

Na het eten liepen we twee blokken naar de Rusty Spur . The Rusty Spur is de oudste sedan van Scottsdale en biedt elke avond livemuziek. Die nacht speelde Jan Garritt de gitaar en zong. Jan had een kalmerende stem en een indrukwekkend repertoire. Nanny was vooral opgewonden toen hij Johnny Cash zong omdat het haar aan haar overleden echtgenoot herinnerde. Mijn grootvader had Johnny Cash live in concert gezien en hij en zijn luidruchtige vrienden stalen de kentekenplaat van de rocklegende na de show. Ik weet zeker dat mijn opa zich thuis zou voelen in de Rusty Spur met de live muziek, eenvoudige cocktails en alle nummerborden die de muren versieren.

De volgende ochtend gingen Marjorie, mijn vader en ik brunchen in het Saguaro Hotel . Dit ongelooflijke hotel is geschilderd in fantastische fluorescerende kleuren gemaakt om de zonsondergang in Arizona na te bootsen. Het bevindt zich ook op het verfrissende groene gazon van het winkelcentrum Civic Center Mall, direct tegenover het Museum of Contemporary Arts en het Scottsdale Center for Performing Arts. Er zijn zelfs concerten en evenementen op het grasveld direct naast het hotel te midden van fonteinen, grasvelden en sculpturen. Het is de moeite waard om dit hotel te bezoeken om de kunst en de inrichting alleen te bekijken, maar hun ontbijtburrito was ook pittig en vullend.

Een andere manier om Old Scottsdale te zien is met Scottsdale Segway Tours . De receptie van het Magnuson Hotel Papgo Inn heeft aanbevolen om door Old Town Scottsdale te reizen met Scottsdale Segway Tours. Ik geef toe sceptisch te zijn over het rijden op een Segway. Het leek moeilijk te beheersen en een beetje malloot. Maar in plaats daarvan hadden we de leukste touren door Old Town Scottsdale! We hebben geleerd hoe we de Segway in 5 minuten moeten rijden.

Na het ontbijt bracht Juan ons terug naar het vliegveld. We hebben wat contant geld bespaard door geen auto te hoeven huren! We genoten van onze paar dagen in Old Town Scottsdale; het was zo handig - slechts een paar mijl van het Magnuson Hotel Papago Inn. Van het eten tot de kunst en de muziek, de Oude Stad biedt uren vermaak. Zelfs met de blitse bars en clubs verspreid over de buitenwijken van Old Town Scottsdale, is er nog steeds een sfeer van vintage cowboy in dit levendige stadscentrum. Het is een ideale plek voor vrienden en familie om met elkaar in contact te komen onder het genot van een biertje en te luisteren naar Johnny Cash.